Hedeflerimiz
10 Ekim 2022

AMAÇLARIMIZ;

1. Acil Sağlık Hizmetleri konularında eğitim almış personelin, idari birimlerde, merkez ve istasyonlarda daha verimli çalışması ve hizmetlerin etkin bir şekilde yürütülmesinin sağlanması.
2. Ulusal, bölgesel, il, ilçe sağlık afet ve kriz destek ve eylem planlamaları doğrultusunda doğal afetler ve olağanüstü durumlarda ihtiyaç duyulan yerlerde merkez ve istasyon hizmetlerini sunabilecek personel, araç-gereç ve tıbbi malzemenin belirlenmesinin sağlanması.
3. İstasyon hizmetlerinin sevk ve idaresi için gerekli tüm düzenlemelerle ilgili sağlık müdürlüğü şubeleri ve sorumluları ile gerektiği durumlarda hizmetin daha verimli yürütülmesinin sağlanması
4. Haberleşme ile ilgili tüm cihazların ihtiyacı karşılayacak sayıda olmasının, özellikle telefon hatları ile gelen acil çağrıların merkeze sorunsuz olarak iletilmesinin sağlanması
5. Hastalara kaliteli hizmet verilebilmesi, verilen hizmetin geri bildirimi ve alınan hizmetten memnun kalınmasının sağlanması.
6. Personel hizmet kalitesinin artırılması için, personel memnuniyetine yönelik çalışmaların sağlanması. 


HEDEFLERİMİZ;


1. Yeni göreve başlayan personelin uyum eğitimlerinin planlanması ve uygulanması.
2. Tüm personelin ilgili birimlerce düzenlenen hizmet içi eğitim programlarına ve tatbikatlara katılımının sağlanması.
3. Faaliyette bulunan ambulanslar ile ambulansta kullanılan tıbbi ve teknik malzemenin ve donanımı sürekli hizmete hazır halde bulunması ve gerekirse teknik sorunların çözümlenerek arıza ve eksikliğin derhal giderilmesinin sağlanması
4. Temin edilen, tıbbi ve teknik demirbaş ve sarf malzemelerinin depolanma, kayıt ve dağıtımlarının yapılmasının sağlanması
5. İstasyonlarda görev yapmakta olan ambulansların aylık akaryakıt ihtiyaçlarının saptanması, akaryakıt dağıtımları ve harcamalarını denetlenmesinin sağlanması
6. Ambulansların zorunlu trafik sigortalarının yapılıp yapılmadığının denetlenmesi ve sigortaların zamanında yenilenmesinin sağlanması
7. Kullanılan ambulansların hizmete uygun olup olmadıklarının denetlenmesi, ambulans içinde hizmete uygun ve yeterli malzeme olup olmadığının kontrol edilmesi, eksik malzeme ve donanımın saptanması ve temininin sağlanması
8. Ambulansların periyodik temizlik, bakım ve kontrollerinin zamanında yaptırılmasının sağlanması
9. Personel nöbet listeleri, günlük çalışmalarının düzenlenmesi ile bu birimlerde görevli personelin denetlenmesinin sağlanması
10. Hizmetin verilmesi sırasında hizmete katılan kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyon ve işbirliğinin sağlanması
11. İl Sağlık Müdürlüğü adına Acil Sağlık Hizmetleri Birimi tarafından yapılan planlama, veri toplama, koordinasyon, denetleme ve eğitim faaliyetleri ile olağan dışı durum ve afet organizasyonuna destek verilmesi ve uygulanmasının sağlanması
12. Acil sağlık hizmetleri birimine gerektiğinde; araştırma ve geliştirme çalışmalarında araç-gereç ve insan gücü desteği sağlanır.
13. Personel, araç-gereç ve tıbbi malzeme belirlenmesi için eylem planı hazırlık çalışmalarında acil sağlık hizmetleri birimi bünyesinde görevli afet birim sorumlusu ile koordineli olarak çalışmaların sağlanması
14. Hizmetin sunumunda hasta ve yaralılara gelişen teknolojik yeniliklere göre ihtiyaç duyulan malzeme ve tıbbi donanımın belirlenmesi, Merkez ve istasyonların ihtiyaç bildirdiği demirbaş ve sarf malzemelerinin alınması konusunda gerekli değerlendirmelerin yapılması, Sağlık Müdürlüğü ile bilgi, malzeme, araç-gereç temininde koordinasyon ve işbirliği sağlanması.,
15. Hizmetin sunumundan elde edilen gelirlerin takibi ve etkin kullanılmasının sağlanması
16. Telefon, telsiz ve tabletlerin yeterli sayıda bulundurulması ve Afet durumunda da bu hizmetleri sunabilecek alt yapının hazır bulundurulması.
17. Haberleşme için gerekli her türlü malzemenin alımı, bakım, onarım ve periyodik kontrollerinin yapılmasının sağlanması 
18. 112 Acil Sağlık Hizmetlerinin tanıtımı, okullardan başlayarak toplumun doğru bilgilendirilmesi, ilgili kurum ve kuruluşlar ile medya kuruluşlarının yapılan hizmetler hakkında hızlı ve doğru bir şekilde bilgilendirilmesi 
19. Komuta kontrol merkezi haberleşme cihazlarıyla uyumlu vaka bilgileri gönderilebilen ambulans içinde tabletlerin kullanımının sağlanması
20. Hastalara yapılacak işlem konusunda kısa bilgilendirme yapılması
21. Hizmetle ilgili kayıtların tutulmasını ve tutulan kayıtlar üzerinden hizmet istatistiklerinin çıkartılıp formlar ve raporlar halinde düzenlenerek değerlendirilmesi ve iyileştirme çalışmalarının yapılmasının sağlanması
22. Hasta bilgileri ve arşiv işlemleri ile ambulansların görev takiplerini sağlayacak bilgi işlem ve veri iletim sistemlerinin hazırlığının yapılması ve işletilmesinin sağlanması
23. Vatandaşlardan gelen öneri, eleştiri ve şikayetlerin incelenmesi, değerlendirilmesi sonucu, elde edilen bilgilerin gereği için çalışma başlatılmasının sağlanması
24. Personelin hizmete uyum ve motivasyonu için çalışmalarda bulunulması.
25. Personelden gelen öneri, eleştiri ve görüşlerin incelenmesi, değerlendirilmesi ve iyileştirme çalışmalarının sağlanması.