AMAÇLARIMIZ;
1. Acil Sağlık Hizmetleri konularında eğitim almış personelin, idari birimlerde,
merkez ve istasyonlarda daha verimli çalışması ve hizmetlerin etkin bir
şekilde yürütülmesinin sağlanması.
2. Ulusal, bölgesel, il, ilçe sağlık afet ve kriz destek ve eylem planlamaları
doğrultusunda doğal afetler ve olağanüstü durumlarda ihtiyaç duyulan
yerlerde merkez ve istasyon hizmetlerini sunabilecek personel, araç-gereç ve
tıbbi malzemenin belirlenmesinin sağlanması.
3. İstasyon hizmetlerinin sevk ve idaresi için gerekli tüm düzenlemelerle ilgili
sağlık müdürlüğü şubeleri ve sorumluları ile gerektiği durumlarda hizmetin
daha verimli yürütülmesinin sağlanması
4. Haberleşme ile ilgili tüm cihazların ihtiyacı karşılayacak sayıda olmasının,
özellikle telefon hatları ile gelen acil çağrıların merkeze sorunsuz olarak
iletilmesinin sağlanması
5. Hastalara kaliteli hizmet verilebilmesi, verilen hizmetin geri bildirimi ve
alınan hizmetten memnun kalınmasının sağlanması.
6. Personel hizmet kalitesinin artırılması için, personel memnuniyetine yönelik
çalışmaların sağlanması.
HEDEFLERİMİZ;
1. Yeni göreve başlayan personelin uyum eğitimlerinin planlanması ve
uygulanması.
2. Tüm personelin ilgili birimlerce düzenlenen hizmet içi eğitim
programlarına ve tatbikatlara katılımının sağlanması.
3. Faaliyette bulunan ambulanslar ile ambulansta kullanılan tıbbi ve teknik
malzemenin ve donanımı sürekli hizmete hazır halde bulunması ve
gerekirse teknik sorunların çözümlenerek arıza ve eksikliğin derhal
giderilmesinin sağlanması
4. Temin edilen, tıbbi ve teknik demirbaş ve sarf malzemelerinin depolanma,
kayıt ve dağıtımlarının yapılmasının sağlanması
5. İstasyonlarda görev yapmakta olan ambulansların aylık akaryakıt
ihtiyaçlarının saptanması, akaryakıt dağıtımları ve harcamalarını
denetlenmesinin sağlanması
6. Ambulansların zorunlu trafik sigortalarının yapılıp yapılmadığının
denetlenmesi ve sigortaların zamanında yenilenmesinin sağlanması
7. Kullanılan ambulansların hizmete uygun olup olmadıklarının
denetlenmesi, ambulans içinde hizmete uygun ve yeterli malzeme olup
olmadığının kontrol edilmesi, eksik malzeme ve donanımın saptanması ve
temininin sağlanması
8. Ambulansların periyodik temizlik, bakım ve kontrollerinin zamanında
yaptırılmasının sağlanması
9. Personel nöbet listeleri, günlük çalışmalarının düzenlenmesi ile bu
birimlerde görevli personelin denetlenmesinin sağlanması
10. Hizmetin verilmesi sırasında hizmete katılan kurum ve kuruluşlar arasında
koordinasyon ve işbirliğinin sağlanması
11. İl Sağlık Müdürlüğü adına Acil Sağlık Hizmetleri Birimi tarafından
yapılan planlama, veri toplama, koordinasyon, denetleme ve eğitim
faaliyetleri ile olağan dışı durum ve afet organizasyonuna destek verilmesi
ve uygulanmasının sağlanması
12. Acil sağlık hizmetleri birimine gerektiğinde; araştırma ve geliştirme
çalışmalarında araç-gereç ve insan gücü desteği sağlanır.
13. Personel, araç-gereç ve tıbbi malzeme belirlenmesi için eylem planı
hazırlık çalışmalarında acil sağlık hizmetleri birimi bünyesinde görevli
afet birim sorumlusu ile koordineli olarak çalışmaların sağlanması
14. Hizmetin sunumunda hasta ve yaralılara gelişen teknolojik yeniliklere
göre ihtiyaç duyulan malzeme ve tıbbi donanımın belirlenmesi, Merkez ve
istasyonların ihtiyaç bildirdiği demirbaş ve sarf malzemelerinin alınması
konusunda gerekli değerlendirmelerin yapılması, Sağlık Müdürlüğü ile
bilgi, malzeme, araç-gereç temininde koordinasyon ve işbirliği
sağlanması.,
15. Hizmetin sunumundan elde edilen gelirlerin takibi ve etkin
kullanılmasının sağlanması
16. Telefon, telsiz ve tabletlerin yeterli sayıda bulundurulması ve Afet
durumunda da bu hizmetleri sunabilecek alt yapının hazır bulundurulması.
17. Haberleşme için gerekli her türlü malzemenin alımı, bakım, onarım ve
periyodik kontrollerinin yapılmasının sağlanması
18. 112 Acil Sağlık Hizmetlerinin tanıtımı, okullardan başlayarak toplumun
doğru bilgilendirilmesi, ilgili kurum ve kuruluşlar ile medya kuruluşlarının yapılan hizmetler hakkında hızlı ve doğru bir şekilde
bilgilendirilmesi
19. Komuta kontrol merkezi haberleşme cihazlarıyla uyumlu vaka bilgileri
gönderilebilen ambulans içinde tabletlerin kullanımının sağlanması
20. Hastalara yapılacak işlem konusunda kısa bilgilendirme yapılması
21. Hizmetle ilgili kayıtların tutulmasını ve tutulan kayıtlar üzerinden hizmet
istatistiklerinin çıkartılıp formlar ve raporlar halinde düzenlenerek
değerlendirilmesi ve iyileştirme çalışmalarının yapılmasının sağlanması
22. Hasta bilgileri ve arşiv işlemleri ile ambulansların görev takiplerini
sağlayacak bilgi işlem ve veri iletim sistemlerinin hazırlığının yapılması
ve işletilmesinin sağlanması
23. Vatandaşlardan gelen öneri, eleştiri ve şikayetlerin incelenmesi,
değerlendirilmesi sonucu, elde edilen bilgilerin gereği için çalışma
başlatılmasının sağlanması
24. Personelin hizmete uyum ve motivasyonu için çalışmalarda bulunulması.
25. Personelden gelen öneri, eleştiri ve görüşlerin incelenmesi,
değerlendirilmesi ve iyileştirme çalışmalarının sağlanması.